سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با منهول و اهداف کاربری منهول پلی اتیلن

منهول پلی اتیلن چیست؟

منهول پلی اتیلن نوعی محفظه که به واسطه‌ی ویژگی ها و دسترسی های آن، انواع تأسیسات زیر زمینی مانند شبکه ‌های فاضلاب و گاز شهری و همچنین کابل های مخابراتی و برق و البته تجهیزاتی همچون تاسیسات انتقال آب و جمع آوری آب ‌های سطح زمین را به صورت متمرکز و یک جا به سطح زمین منتقل می‌ کند. به عبارت فنی ‌تر باید بدانید که منهول پلی اتیلن در واقع نوعی ترمینال است که به منظور متصل کردن خطوط مختلف یک شبکه آدم‌ رو مورد استفاده و بهره برداری قرار می ‌گیرد. همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که هنگامی که در یک طراحی هدفمند، منهول پلی اتیلن بر سر یک اتصالات فاضلابی یا در داخل سیستم تجهیزات مخابراتی و برقی قرار داده شود، نقش متصل کننده چندین خط لوله فاضلاب یا ایجاد کننده‌ دسترسی به مسیر کابل ‌های برق یا مخابرات را را بر عهده خواهد داشت.

جنس منهول:

بنا به محل استفاده از منهول جنس آن می تواند پلی اتیلن، پلاستیک ، مواد کامپوزیتی، آجری و بتنی باشد. منهول دارای درپوش نیز می باشد که آن هم از جنس های پلی اتیلن، کامپوزیت، چدن، فولاد و بتن است.

ساختار منهول پلی اتیلن:

به طور کلی منهول پلی اتیلن از 3 قطعه تشکیل شده است   :

·        بدنه منهول که قسمت میانی آن می باشد.

·        قسمت بالایی که مخروطی شکل می باشد.

·        پایه منهول که مدور نیز می باشد، قسمت انتهایی است.

منهول ها با جنس و مواد تشکیل دهنده مختلف از ساختار مشخصی بهره می برند. آن ها را باید در فواصل مشخص بر روی خط نصب کرد تا از عملکرد منظم و بدون مشکل در زیر ساخت، جمع آوری آب باران و زهکشی فاضلاب شهر ها اطمینان حاصل شود. منهول های معمولی که در سیستم های زیر بنایی و فاضلاب به کار می رفتند، به گونه ای طراحی و تولید می شدند که در برابر مواد شیمیایی و ساختار سنگین مواد مقاوم کمتری داشتند، منهول پلی اتیلن با توجه به این که نیاز به نگهداری و مراقبت کمتری دارند توانست به عنوان یک جایگزین مناسب به جای این منهول ها استفاده شود.

این نوع منهول به طور گسترده در آب های فرآوری شده، خطوط برگشتی یا خطوط آب استفاده می شوند که به دلیل ویژگی های کاربردی، در کارخانه های صنعتی نیاز به تغییر مداوم ندارند. منهول های پلی اتیلن فاضلابی با در نظر گرفتن کلیه نیاز های سیستم های مختلف زیر ساختی طراحی شده اند. ساختار آن ها بر اساس انواع استاندارد منهول ها طراحی شده است.

هنگام انتخاب منهول های پلی اتیلن باید اطمینان حاصل کنید که مناسب ترین ترکیب برای ارتفاع را در پروژه های شما محقق می کنند. این نوع منهول ها از قسمت های مخروطی یا قسمت فوقانی، بدنه و پایه، در اندازه های مختلف و با استفاده از فناوری قالب گیری چرخشی (دورانی) تولید می شود. با استفاده از این فناوری، منهول ها را تا قطر 1250 میلیمتر DN و 2400 میلیمتر DN تولید می شوند.

اهداف کاربری منهول پلی اتیلن:

·        اتصال دهی در خطوط لوله فاضلابی

·        هوادهی و تهویه شبکه های زیر زمینی

·        تغییر جهت، تغییر ارتفاع و یا تغییر در شیب خطوط لوله های فاضلابی

·   دسترسی انسان و تجهیزات به تاسیسات زیر زمینی جهت بازرسی، رفع انسداد و نگهداری هوادهی و تهویه شبکه های زیر زمینی

استفاده از منهول های متداول آجری و بتنی همواره معضلاتی را به همراه داشته و دارد به همین دلیل با رشد هر چه بیشتر کاربرد مواد پلیمری در صنعت استفاده از منهول های پلی اتیلنی که به صورت قالب گیری تولید می شوند جایگزین منهول های سنتی شدند. تیپر ها از حداقل قطر یک متر تا قطر 60 سانتیمتر برای دریچه ورودی کاهش می یابند.

کاربرد های منهول پلی اتیلن و لوله کاروگیت جهت کاربری های مختلف:

منهول های پلی اتیلن کاربرد های فراوانی دارند. از جمله مهم ترین این کاربرد ها می‌توان به استفاده از آن در تمامی کوچه‌ ها و خیابان‌ ها و به طور کلی در هر جایی که لوله ‌های بزرگ فاضلاب وجود داشته باشند، اشاره کرد و قطعا در کنار تمامی فضا ها و عناصر بیان شده، یک منهول از جنس های مختلف قابل مشاهده است.

بهره گیری از منهول ‌ها در واقع از دیر باز نیز مرسوم بوده و کاربرد آن برای سهولت دستیابی به بخش ‌های مختلف و گوناگون شبکه فاضلاب می ‌باشد. تکنسین‌ ها و تعمیرکاران در مواقع لازم و ضروری می ‌توانند با استفاده از منهول پلی اتیلن به شبکه فاضلاب و شبکه کابل های برق و مخابرات دسترسی پیدا کنند و به مشاهده و تعمیر احتمالی آن بپردازند.

همچنین انواع لوله کاروگیت که دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، انواع نیاز های کاربردی صنعتی و غیر صنعتی را پوشش داده و در موارد مختلفی چون: شبکه ‌های آبرسانی کوچک و بزرگ، آبیاری مزارع و باغات، انتقال بی ‌درد سر فاضلاب به تأسیسات و تصفیه خانه ‌ها، محافظت از شیرآلات سیستم های صنعتی، زهکشی جاده ‌ای و لوله های زیر زمینی، مخزن نگهداری سیالات قلیایی و مواد شیمیایی، تعیین مسیر سیم ها و کابل های برق و مخابرات، زیر سازی پل ها برای جمع آوری آب های سطحی، هدایت آب، حمل آب راه‌ ها و همچنین معابر آدم ‌رو و ... به کار گرفته می شود.

کاربرد منهول پلی اتیلن فاضلابی:

در شبکه انتقال فاضلاب برای اتصال چندین خط لوله فاضلاب و برای ایجاد مسیر ‌های مختلف در زیر ساخت فاضلابی و در سیستم مخابراتی برای دسترسی به مسیر های کابل زیر سطحی از منهول پلی اتیلن استفاده می شود. منهول های پلی اتیلن در دو نوع سنتی و پیش ساخته تولید شده و هر کدام مزیت خاص خود را دارند. شما برای به کارگیری هر یک از این منهول ها می توانید از تیم کارشناسی شرکت پایپ ایران مشاوره دریافت کنید. شرکت پایپ ایران طراح، تولید کننده و تامین کننده انواع منهول پلی اتیلنی و منهول پیش ساخته بوده و پیاده سازی و راه اندازی آن را با کیفیت بالا انجام می دهد. تا به امروز پیاده سازی منهول پلی اتیلن در شرکت های گاز و نفتی، پتروشیمی، نیروگاه ها و خطوط انتقال صورت گرفته است.

مزایای منهول پلی اتیلن:

برخـی از مهم ترین مزایای منهول پلی اتیلن عبارتند از:

  • سبک بودن منهول پلی اتیلن باعث سهولت در حمل و نقل و نصب آن می شود.
  • رنگ روشن و سطح صیقلی منـهول پلی اتیلن‌، سبب شده تا درون آن به راحتی قابل رویت باشد.
  • هم جنس بودن منـهول پلی اتیلن با لوله پلی اتیلن باعث سهولت در آب بندی کامل شبکه می شود.
  • زیر سازی یکسان منهول پلی اتیلن و لوله پلی اتیلن نشستی های نامتقارن آن ها را از بین می برد.
  • پیش بینی پله و ماهیچه در بدنه منهول پلی اتیلن و عدم نیاز به نصب پله و ماهیچه سازی به صورت مجزا
  • زمان اجرای منهول پلی اتیلن بسیار کمتر از منهول بتنی است به طوری که در یک روز ترانشه باز و بسته می شود.
  • انعطاف پذیری پلــی اتــیلن موجـب سـازگاری در برابــر نشسـت های نامتقـارن زمـین و حـرکــت هـای کوچــک آن می شود.
  • سطح صاف منـهول پلی اتیلن مـانع چســبیدن مـواد بـه دیـواره هـا مـی شـود از طرفــی هزینــه نگهـداری و شستشوی آن کمتر است‌.
  • مقاومت در برابر لیســتی از مـواد منهول پلی اتیلن شــیمیایی مختلـف حاصـل از فاضـلاب یـا خــاک از خــواص منحـصـر به فـرد منهول های پلی اتیلن نسبت به منـهول های بتنی می باشد.

 

محصولات پلیمری نظیر منهول پیش ساخته پلی اتیلن به جای منهول بتنی و لوله پلی اتیلن، لوله پلیکا به جای لوله‌ های بتنی از آن دسته محصولاتی است که باعث بهبود کیفیت اجرا و تسریع در روند عملیات اجرایی جمع آوری فاضلاب شده ‌اند.

نگهداری و مراقبت از منهول پلی اتیلن:

منهول پلی اتیلن که به صورت استاندارد تولید شده باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، را می توان به مدت یک سال در فضای باز نگهداری کرد بدون آن که آسیبی به این منهول ها وارد شود. به منظور بالا بردن شرایط مطلوب جهت نگهداری منهول پلی اتیلن، مواد تشکیل دهنده آن شامل افزودنی های ضد پرتو فرا بنفش می باشند.

فروش منهول پلی اتیلن:

استفاده از بهترین مواد خام برای تولید منهول های پلی اتیلن و بهترین طراحی در مقایسه با نمونه های دیگر از منهول های موجود در بازار، می تواند بر قیمت فروش موثر باشد. رشد روز افزون تکنولوژی موجب افزایش تولید و عرضه انواع منهول پلی اتیلن در نوع مرغوب شده است. هزینه های ساخت پایین منهول پلی اتیلن موحب تولید انبوه آن توسط برند های معتبر شده است. فروش انواع منهول پلی اتیلن با ویژگی های خاصی که مد نظر مشتریان می باشد در انواع فروشگاه های عرضه این محصولات موجود است. کافیست برای دریافت اطلاعات لازم به سایت پایپ ایران مراجعه کرده و با کارشناسان در این زمینه تماس گرفت تا بتوان بهترین نوع منهول پلی اتیلن را برای مصارف خاص صنعتی خریداری کرد.

تولید کننده منهول پلی اتیلن:

کارخانه منهول پلی اتیلن پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید منهول با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین منهول های پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روز افزون می باشیم.

کارشناسان فروش منهول پلی اتیلن پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید منهول برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید منهول پلی اتیلن و استعلام قیمت منهول پلی اتیلن به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید و با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران در ارتباط باشید.

 

منهول پلی اتیلن

 

منهول فاضلاب